Ročník III. | Na šiestu nedeľu v cezročnom období 16.februára 2003 |
týždeň 8. |
|||
Ktorého si Panna v chráme našla... | |||||
Po troch dňoch ho našli v chráme. Sedel medzi učiteľmi, počúval ich
a kládol im otázky. Všetci, čo ho počuli, žasli nad jeho rozumnosťou a
odpoved'ami. Ked' ho zazreli, stŕpli od údivu a Matka mu povedala: "Syn
môj, čo si nám to urobil? Pozri, tvoj otec i ja sme ťa s bolesťou hľadali!"
On im odpovedal: "Prečo ste ma hľadali? Nevedeli ste, že mám byť
tam, kde ide o môjho Otca?" Ale oni nepochopili slovo, ktoré im hovoril.
Máme pred duchovným zrakom súčasne Ježiša, Máriu a Jozefa. Dobre sa na
nich zadívajme. |
Naši chlapci a dievčatá
chodia do školy a učia sa aj to, čo sa neučili ich rodičia. Vedia počítať
zlomky i odmocniny, vedia narábať obecnými číslami. Mnohí vedia o vývoji
človeka, o vzniku zeme, o pohybe vesmíru, pokladajú sa za vzdelanejších,
a preto im občas ťažko padne poslúchať, čo dajú nezriedka aj najavo: Ale, mama, ty tomu nerozumieš... Vieš, otec, dnes je to už inak. A spravia si po svojom. Uvažujme. Ježiško bol určite múdrejší ako Panna Mária a svätý Jozef. Bol predsa Boh. Mal dvanásť rokov a učení doktori v chráme žasli nad jeho rozumnosťou a počuli sme, čo nám o ňom napísalo Evanjelium: "Vrátil sa s nimi do Nazareta a bol im poslušný." Poslúchal ich. Hľa, vzor, príklad a bezpečná cesta k nášmu časnému i večnému šťastiu. A matky nech si všimnú tú črtu, ktorú na Panne Márii zvýrazňuje Evanjelium. Hovorí stratenému a nájdenému synovi: "Tvoj otec a ja s bolesťou sme ťa hľadali." Vedia vždy naše matky, kde sú im deti? V ktorej ulici, v akej rodine, pri akej zábave, v akej príležitosti. ..? A ak nevedia, cítia aj ony úzkosť, ako ju cítila matka Mária? Kvočka zatiaľ hľadá odtúlané kuriatko, kým ho nemá s ostatnými spolu... Bolo by smutné, keby sme nemali ani toľko záujmu o svoje deti, ako ten nerozumný Boží tvor. Poprosme svätú Pannu, aby nás svojim príkladom naučila a svojou prímluvou pomohla nájsť stratené rodine a možno i čnosti a Bohu odcudzené deti. A otcovia, ktorým dal Boh pevné ramená a prezieravý um, aby vedeli rozumne predísť a rázne zamedziť nebezpečie, hroziace manželke a deťom, nech si všimnú Jozefa. A ak by náhodou ich častý útek do spoločnosti narušoval jednotu a domáci pokoj - čo nie je zriedkavý prípad - nech sa v tejto svojej slabosti obrátia naňho. Je osvedčeným a ochotným pomocníkom vo všetkých potrebách. Ak sme pochopili lekciu, ktorú nám dala prečítaná stať, povedzme: Bohu vďaka! |
||||
![]() |
|||||
O ČÍTANÍ SVÄTÉHO PÍSMA
1. Vo Svätom písme hľadaj pravdu, nie výrečnosť. 2. Každú knihu Svätého písma treba čítať v tom zmysle, akým bola napísaná. 3. Hľadajme vo Svätom písme radšej úžitok než jemnosť reči. 4. Jednoduché náboženské knihy čítajme práve tak radi ako učené a hlboké. 5. Nech ťa nemýli, či spisovateľ bol slávny, alebo nie, či bol viac alebo menej vzdelaný; ale číra láska k pravde nech ťa vedie k čítaniu. 6. Nespytuj sa, kto to povedal, ale dávaj pozor na to, čo hovorí. 7. "Lebo je veľké jeho milosrdenstvo voči nám a pravda Pánova trvá naveky" (Ž 117, 2). 8. Boh hovorí k nám rozmanitým spôsobom a nehľadí na ľudskú osobu. 9. Naša všetečnosť je nám často na prekážku pri čítaní Svätého písma, keď chceme chápať a rozoberať miesta, ktoré by sme mali jednoducho prijať. 10. Ak chceš mať z čítania osoh, čítaj pokorne, úprimne a s vierou, a nikdy nechci mať povesť učenca. 11 11. Rád sa vypytuj a mlčky počúvaj slová svätých; váž si aj podobenstvá
starších, lebo nepodávajú ich bez príčiny. |
|||||
![]() |
|||||
Odkaz od detí
Stretávame sa v sobotu, aby sme si s Lenkou a Mariankou nacvičili pesničky.
Robíme to s radosťou. Sem-tam síce zabudneme prísť, ale dievčatá sa nikdy
nehnevajú. Snažíme sa, aby sme spievali pekne. Učíme sa nové piesne a
staré vylepšujeme. A veľmi sa tešíme, ako vám všetkým náš spev v kostole
predvedieme. Snáď sa vám naše vystúpenia páčia. Mrzí nás však, že po skončení
|
sv.omše sa všetci rozbehnete preč a naše záverečné piesne počúvajú už
len naši rodičia, prípadne naše babičky. Keby ste zostali, zostali by
snáď aj ostatné deti, ktoré nespievajú a po sv.omši sa tiež hrnú z kostola
rýchlo preč. A tie by mohli spievať tiež. Čím viac detí, tým lepšie. Nabudúce
si nás vypočujte až do konca. Veď spievame práve pre vás všetkých! |
||||
![]() |
|||||
Slovo na dnes "A tak nás nauč rátať naše dni, aby sme našli múdrosť srdca." (Ž 90,12)
Váž si svoj čas Tajomstvo úspechu sa nachádza v tvojom dennom programe. Pozri sa dnes
naň. Ktoré rutiny môžeš ľahko zmeniť? Aké zvyky ťa oberajú o čas?
|
Biblické príbehy
Gn 11. 24-32; Joz 24. 2 (Gal 4, 8) |
||||
79. Gn 11. 24-32; Sk 7. 2-3
Načo chodia do kostola, keď nežijú podľa svojej viery - poukazujú dnešní
pohania na mnohých kresťanov. Majú pravdu. Veď naozaj nestačí, že si nás
Boh vyvolí. Božie vyvolenie a povolanie sa musí upevňovať dobrými skutkami.
Čo by bol mal Abram a celé ľudstvo z toho, že si ho Pán vyvolil spomedzi
všetkých pohanov, keby nebol podľa toho vyvolenia a povolania aj konal?
Našťastie Abram bol iný, ako sme my. Keď sa mu v jeho rodnom chaldejskom
meste zjavil Boh a povedal mu, že má odísť, odišiel. A keď sa s ním jeho
rodina nechcela rozísť, musel aj otec a celá rodina vziať všetok svoj
majetok a ísť s Abramom. Lebo Pán povedal a Abram bez otáľania konal... Duša potrebuje blízkosť Istý otec si denne brával malého synčeka na kolená a rozprával mu rozprávky.
Ale jedného dňa mu doniesol magnetofón a mnoho, mnoho kaziet s rozprávkami.
|
Sväté omše v 6.týždni
cezročného obdobia
18.II. utorok 20.II. štvrtok 22.II. sobota Upratovanie kostola č.d. 354 - 387 23. II. 7. nedeľa cezročného obdobia
Liturgický kalendár 17.II. pondelok Sedem sv..zakladateľov reholeslužobníkov Panny Márie
|
|||||
Životná púť tejto patrónky severotalianskej Cortony zďaleka nebola priamočiarou
cestu k svätosti. Na jej začiatku nestála jasná túžba po živote obetovanom
Bohu, ale práve naopak - poblúdenie a sklamanie. Napriek ťažkým ranám
na duši i vo svedomí je dnes sv. Margaréta Kortonská príkladom a orodovníčkou
mnohých obrátených hriešnikov a kajúcnikov |
Hľadala útočisko najskôr v rodine mŕtveho milenca, potom u svojho otca,
no dvere ich domov ostali pre ňu zatvorené. Nakoniec sa jej ujali dve
ženy v blízkej Cortone. Bez peňazí, bez blízkeho človeka, vydaná napospas
osudu, začala si uvedomovať, ako veľmi ublížila sebe, no predovšetkým
Bohu. Cítila, akoby obnovila jeho ukrižovanie. Zo všetkých síl sa usilovala
napraviť svoju chybu. Dobrovoľne bývala v najchudobnejšej izbe, spávala
na slamníku a obliekala sa do vrecoviny. |
|||||